سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نخند آیکون!

چهارشنبه 86 مرداد 24 ساعت 4:10 عصر

نورا_555: سلام
مجاهد_598:سلام
مجاهد_598:چطوری؟
نوراـ555:خوبم تو خوبی؟
مجاهد_598:خوبم ممنون
مجاهد_598:چه خبر تازه داری؟
نورا_555:هیچی
نورا_555:سرم خیلی شلوغ شده. نمی دونم چی کار کنم
نورا_555:دیگه قاطی کردم
مجاهد_598:ای وای
مجاهد_598:چه بد! مگه چی شده؟
نورا_555: هیچی بابا
نورا_555:مهم نیست
مجاهد_598:نه باید بگی چی شده؟
نورا_555:هیچ چی
نورا_555:درسای حوزه از یه طرف درسای دانشگاه هم بدجوری مشغولم کرده
نورا_555:چند تا کار هم بسیج به من داده که تا فردا باید تحویلشون بدم
مجاهد_598:بابا تو دیگه کی هستی؟
مجاهد_598:چقدر سرتو شلوغ کردی
مجاهد_598:بی خیال شو یه کم به خودت برس
نورا_555:چی کار میشه کرد یه جوری تحملش می کنم
مجاهد_598: امتحانای حوزه من هم شروع شده
نورا_555:خب
مجاهد_598:دعا کن قبول شم
نورا_555:باشه به شرطی که تو هم برام دعا کنی
مجاهد_598:......
نورا_555:........
..................................

شخصیت دوگانه و رفتار متفاوت در عالم حقیقی و مجازی از مشکلات بعضی بچه مذهبی هاست.
این پسر و دخترا خیلی وقتا تو عالم مجازی اینترنت و چت حرفایی می زنند و خودشونو تو کلوب های مختلف به گونه ای معرفی می کنند که هیچ تشابهی به شخصیتشون تو عالم ملموس بیرون نداره.
خیلی ساده اندیشیه اگه اینو به حساب جذب افراد و در نتیجه القاء یه سری از مسائل معمولی شرعی و مذهبی بذاریم، در حالیکه اگه کسی نیتش برای این جور مسائل خالص باشه، با ارائه چهره اصیل دینی خودش و به کار بردن ترفندهای زیرکانه تبلیغی می تونه بهترین بازده رو داشته باشه.
این فاجعه بزرگیه که کسی به بچه مثبتی و خوبی مشهور بشه ولی خودش بدونه اینجوری نیست و چون نمی تونه در عالم خارج به کام دل خودش برسه، ناچار این عقده رو با سبُک حرف زدن با نامحرم توی چت یا معرفی کردن خودش به عنوان یه پسر یا دختر آن چنانی باز می کنه!
غافل از این که داره چه گوهر گرانبهایی رو از دست می ده! گوهری که خیلی از همون دختر پسرای اونچنانی حسرتش رو می خورن! یک محیط معنوی، کم گناه و شرایطی حاکم بر اساس شرع! به جای اینکه از این شرایط به نفع خودش استفاده کنه، ناشکری می کنه و پشت پا به سعادتش می زنه.
درسته که اون اقا پسر و دختر خانم دارن تو عالم مجازی بی پروا و راحت با هم گپ می زنن و خوش و بش می کنن ولی در اثر تداوم، این فرهنگ مکالمه مجازی به فرهنگ گفت و گوی حقیقیشون هم سرایت می کنه و حیا و متانتی که تا پیش از این تو حرف زدنشون با نامحرم خودنمایی می کرد کم کم کمرنگ و بی روح می شه و جاشو به همون خوش و بش ها می ده و این بار به جای آیکون لبخند، این خنده با صداست که گوش رو خراش می ده!
می شه رفتار اینترنتی مون رو هم بازنگری کنیم و برای هر آف، پی ام یا آیکون از خودمون حساب بکشیم!


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]


نینجوهای دوست داشتنی

سه شنبه 86 مرداد 2 ساعت 10:23 عصر

فرزاد حسنی همیشه تو کوله پشتیش چیزی برای عرضه کردن داره! و تاوان جسارتش رو هم تا حدودی داده! ازش خوشم میاد چون ساختار شکنه و امیدوارم انگیزه اصلاح طلبانه داشته باشه!
31تیر، بدجوری به پر و پای سردار رادان پیچید. گذشته از مقایسه تیپ سردار با بهرام رادان، این بازیگر چشم رنگی سینمای ایران اشکالات معنا داری به طرح امنیت اجتماعی و به خصوص طرح جمع آوری اراذل و اوباش کرد. طرح قدرتمند و پرابهتی که پشت خیلی از بی پدرای مملکتو لرزوند. با هر ضربه باتوم کماندوهای نیروی انتظامی جیگرم حال میومد و دعا به جون این نینجوهای دوست داشتنی می کردم.

 

سؤال فرزاد یه کم تو ذوق زد ولی یه مطلب رو روشن کرد. از سردار پرسید: آیا درسته که نیروی انتظامی، مثل اراذل بزن بهادر بازی دربیاره و این قضیه رو لوث کنه؟که سردار گفت: این اوباش پیش مردم یک ابهتی کسب کرده بودن و مردم فکر می کردن هیچ کی جلودار این افراد نیست! این برخورد به مردم ثابت کرد که این افراد هیچ عقبه قوی ای ندارند و یه هیبت پوشالی از خودشون درست کردن که این برخورد باعث شد که اون ابهت حبابی از بین بره (و الباقی حساب کار دستشون بیاد! )

هر چی هست به نفع امنیت جامعه است! دست مریضاد! خدا اجرشون بده!


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرید پیر مغانم
عرفان کفی
رمضان کریم
[عناوین آرشیوشده]