سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

دریا؛ صیغه محرمیت

یکشنبه 88 تیر 28 ساعت 3:7 عصر

ظاهرا غیر از الفاظ عقد، لب دریا هم همان کار صیغه محرمیت را می‌کند. داخل و کنار دریا، در خوشبینانه‌ترین فرض، همه با هم خواهر و برادرند. غیرت پدران و شوهران فقط به آنها می‌گوید که دختران و همسرانشان با مایو در منظر نامحرم آب تنی نکنند ولی می شود با تی شرت و سر لخت کنار آمد.
دولتی که مدعی است مذهبی است و می خواهد فضای جامعه را اسلامی کند، نتوانست اوضاع را آنگونه که بود نگه دارد و روز به روز بر وخامت این اوضاع افزوده می شود.
حکومت ها نمی توانند با رفتارهای سلبی فرهنگ را تحمیل کنند.

بعد از حیا و عفت از طرف بانوان، غیرت مردان مهمترین عامل برای حفظ حجاب است.
غیرت یکی از محاسن مردانه است که این روزها در تلویزیون و سینما مورد طعن و تمسخر قرار می گیرد و هر مردی که به ناموسش غیورتر باشد، امّل‌تر و عقب مانده تر است. کسانی که می خواهند حجاب را از سر زنان بردارند، راه حل خوبی انتخاب کرده اند و آن هم نشانه رفتن غیرت مردانه است.
طبق سخنان ائمه اطهار (ع)، گوش دادن زیاد به موسیقی و شرکت در مهمانی های مختلط شبانه و رقص مرد را بی غیرت می کند. در این حالت شیطان به چشم و دهان آن مرد بوسه می زند و می گوید که دیگر غیرت از تو رخت بربست.
خانواده و جامعه ای که مردان بی غیرت و بی تفاوت داشت، زنانش حتما فاسد می شوند و جهانی را در آتش شهوت می سوزانند.

پی نوشت:
1. ترفیع درجه رحیم مشایی به معاون اولی ریاست جمهوری، خیلی از اصولگرایان را ناراحت و دلخور کرد، ولی برای من قابل پیش بینی بود، چون همیشه احمدی نژاد، احمدی نژاد است.
2. سخنان و راهکارهای پدرانه آقای هاشمی رفسنجانی، مسیر برون رفت از فضای تردید و بدگمانی به این نظام مقدس و آسمانی است امیدوارم تا از این دیرتر نشده دست از یک جانبه نگری بردارند.
3. دیروز، جاده چالوس سبزتر از همیشه بود. مشتی خس و خاشاک که تقریبا نود درصدِ اتومبیل های در حال عبور و مرور بودند، دست های خود را به علامت پیروزی از ماشین بیرون آورده بودند.


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرید پیر مغانم
عرفان کفی
رمضان کریم
[عناوین آرشیوشده]